Dari satu huruf menjadi satu cerita

Assalamualaikum

Rajinnya aku dok menaip. Buat masa ni guna fon jela disebabkan anak2 ni sibuk nak tengok kartun kat laptop. Redha jela....just nak story... pernah kan bila kita selalu tengok balik status or tweet lama kat fb n twitter. Kadangkala kita mesti fikir "Eh..aku ke yg update ni? Apa kes geli gila aku update tu"

Lebih kurg camtu lah ayat kita. Kadang2 masa kita update tu kita takkan sedar apa yang kita katakan. Lagi status yg berbaur amarah... tu lagi menambah perasa. Cuba baca balik status marah tu. Mesti kita akan termalu sendri.  Contohnya aku sendiri la. Aku pun manusia biasa. Dulu tu mesti la pernah dok update bukan2. Serius malu sangat bila baca balik. Time zaman sekolah la... rasa nak hantuk je kepala aku ni.

Masa dah masuk kolej. Start 2012 barulah ada selit sikit status or tweet islamik. Alhamdulillah bila aku baca balik. Aku tersenyum sendiri.  Sekurangnya apa yang aku pernah update dulu tu menjadi ingatan untuk aku pada masa kini.  Kita manusia ni mmg pelupa. Sekarang pun ada masanya aku update benda yg bukan2. Aku pun manusia biasa. If rasa dah tersedar tu. Cepat2 aku akan padam....cepat2 la betulkan diri if dah nampak kesalahan tu.

Satu je aku nak katakan.. if kita nak share something... pastikan ia bukan benda yg terlalu merepek. Lg2 perempuan yg update sakit bila time datang bulan. Rasanya tak perlu la kan bila nk update mcm tu. Takkan la nak bgtau satu dunia yg kau tgh dtg bulan kan. Agak2 ler. Ni sebagai contoh la. Kalau boleh cuba untuk update benda yg mendatangkan manfaat pada org lain. Tp ada satu masa kita mmg akan jd spoil gak. Biasa la kan. Yang penting kita tahu limit kita. Tajdid balik niat kita sebelum share something.  Moga kita akan dapat ganjaran pahala dari apa yang kita kongsikan. Moga Allah redha....
Titik..... Barakallahu feekum.

0 comments:

Catat Ulasan